sâmbătă, 23 martie 2013

Seminte de chia

Semintele chia - super alimentul mileniului trei
Semintele de chia sunt unele dintre cele mai puternice, functionale si pline de nutrienti alimente din lume. Extrem de bogate in fibre si pline de antioxidanti, proteine, minerale, vitamine si Omega-3, chia sunt ideale pentru persoanele care vor sa adopte un stil de viata sanatos.
Description: Semintele chia - super alimentul mileniului trei
Denumite de specialisti Silva Hispanic si recunoscute de publicul larg cu apelativul folosit si de noi, chia isi trag numele dintr-un termen al limbajului Nahuatl, care inseamna uleios. Uleiul semintelor este recunoscut pentru concentratia ridicata de Omega-3. 64% din componenta alimentului consta in acest acid gras polinesaturat.
Ne-am putea opri aici cu enumerarea beneficiilor acestor seminte asupra organismului, avand in vedere cat de bun este Omega-3, insa ele sunt atat de multe incat trebuie sa stii de ce ar trebui sa le consumi.
Semintele chia:
  • au mai multi antioxidanti decat murele
  • au mai multe fibre decat fulgii de porumb
  • au mai mult calciu decat laptele 
  • au mai multe proteine, fibre si calciu decat semintele de in
Care sunt avantajele pe care le ai daca mananci seminte de chia?
1. Slabesti fara sa te infometezi
Visul oricarei persoane aflate la dieta poate deveni realitate. Micile seminte pot fi pregatite astfel incat sa aiba gust de orice, iar textura si compozitia iti vor tine de foame atunci cand vrei sa scapi de kilogramele in plus. In momentul in care intra in contact cu apa, semintele de chia se transforma intr-un soi de gel care creste in marime si greutate, total lipsit de calorii, care harneste organismul fara sa-l ingrase.
2. Echilibrezi cantitatea de zahar din sange
Orice persoana are nevoie de energie, iar mentinerea unui cantitati echilibrate de zahar in sange este extrem de importanta din acest punct de vedere. Atat forma gelatinoasa, cat si combinatia inedita de fibre solubile si insolubile din semintele de chia au rolul de a intarzia procesarea zaharului din organism, oferindu-ti energia de care ai nevoie.
3. Previi diverticulita
Diverticulita este o afectiune uneori dureroasa, care se dezvolta atunci cand diverticulul ce se formeaza in peretele colonului se inflameaza sau se infecteaza. Mancarea procesata din zilele noastre nu face decat sa dauneze sanatatii, iar semintele de chia vor combate efectele negative, hidratand colonul si favorizand digestia.
4. Prepari alimente fara grasimi
Daca iti place sa prepari tot felul de alimente la cuptor, dar urasti untul, margarina sau uleiul de floarea soarelui, gelul din semintele de chia este ideal pentru retete, dar si pentru sanatate. Mancarea va fi la fel de bine pregatita, isi va pastra gustul, dar nu vei mai fi nevoit sa folosesti atat de mult ulei.
5. Iti stapanesti pofta de mancare
Deficienta de minerale si vitamine creeaza o pofta de mancare pe care nu o vei mai resimti, de vreme ce asimilarea semintelor de chia aduce cu ea toti nutrientii de care are nevoie organismul tau.
Cum poti pregati semintele de chia?
  • Amesteca o lingurita de seminte de chia cu un sfert de cana de apa. Vei obtine un mix care seamana cu oul, pe care il vei putea adauga in compozitia prajiturilor. 
  • Adauga semintele de chia in iaurt.
  • Amesteca-le cu faina, lapte si oua pentru a pregati clatite.
  • Adauga-le pe post de dressing la salate sau la shake-uri. 
  • Le poti pune si in compozitia chiftelutelor pentru a le oferi textura.
Ai consumat vreodata seminte de chia? Ai incerca sa le incluzi in alimentele preferate acum ca stii cate beneficii au?

Semintele de chia, miracolul aflat intr-o samanta

Semintele de chia sunt printre cele mai marunte seminte din lume dar care au proprietati exceptional de complexe: sunt bogate in minerale, in acizi de omega-3, in antioxidanti si nu in ultimul rand, sunt bogate in proteine complexe. Semintele fac parte din familia salviei si au fost mentionate inca din secolul 16 in documentele aztece, Codex Mendoza, afirmandu-se ca sunt cele mai complexe surse de energie si putere.
Vin in doua culori, bej si negre, insa ambele variante sunt extraordinare. Consumati zilnic 2 linguri sub diferite forme precum smoothies, budinci, in painici raw, in salate, presarati-le in cerealele de dimineata etc. si nu veti regreta.
1.  Contin de 5 ori mai mult calciu decat laptele (plus boron care ajuta calciul sa se transfere in oase).
2.  Contin de 3 ori mai multi antioxidanti decat afinele.
3.  Contin de 3 ori mai mult fier decat spanacul.
4.  Contin de 3 ori mai multa fibra decat ovazul.
5.  Contin de 2 ori mai multe proteine decat orice fel de fasole, samanta sau cereala. Sunt o sursa completa de proteine, avand toti amino-acizii esentiali care sunt prezenti intr-o forma extrem de usor de digerat.
6.  Contin de 2 ori mai mult potasiu decat bananele.
7.  Contin mai multa omega 3 decat semintele de in si nu se rancezesc.
8.  Pe langa toate acestea sunt o sursa excelenta de energie, in special pentru atleti iar o cantitate mica ofera satietate.
9.  Ajuta corpul sa elimine kilogramele in plus si taie pofta de mancare.
10.                   Ajuta corpul sa isi sustina si sa isi reconstruiasca muschii in timpul exercitiului fizic,  in timpul sarcinii dar si dupa nastere, doarece ajuta la regenerarea membranei.
11.                   Creste lactatia si este o sursa compacta de nutrienti pentru copii de orice varsta.
12.                   Nu au gust si absorb apa foarte usor, transformandu-se in mai putin de 10 minute intr-o budinca densa.
13.                   Sunt usor de digerat si imediat dupa ingerare sunt transportate si folosite de catre celule corpului nostru.
14.                   Pe langa toate acestea, erau folosite de indieni si misionari pentru bandajarea ranilor pentru grabirea vindecarii si pentru evitarea infectiei. Le foloseau pentru a indeparta infectiile din ochi si pentru clarificarea ochilor, prin simpla plasare a doua seminte in ochi.
15.                   Consumul de seminte de chia ajuta la echilibrarea zaharului din sange.

Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu