luni, 5 martie 2018

Te simţi obosit tot timpul?

Te simţi obosit tot timpul şi nu ştii ce să mai faci? Dormi mult, dar nu ţi se pare că e destul? Cauzele sunt extrem de grave şi trebuie să acţionezi cât mai repede.

Daca esti tot timpul obosit, nu doar lipsa somnului poate fi principala cauza.

Iata care sunt motivele pentru care esti tot timpul obosit.
 Nu ai suficient fier
Carenta de fier te lasa epuizat, slabit, iritabil, fara putere de concentrare. Esti mai obosit pentru ca nu esti oxigenat corespunzator. Prin sporirea aportului de fier in organism reduci riscul instalarii anemiei. Consuma carne slaba, fasole neagra, oua, legume cufrunze verzi, nuci, unt de arahide si vitamina C. Aceasta din urma ajuta la absorbtia rapida a fierului in organism.
Nu mananci micul dejun
Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Vei avea mai multa energie pentru a incepe ziua in forta. In timpul somnului, corpul va continua sa foloseasca resursele de la masa de seara, asa ca ai nevoie de un “plin” de combustibil dimineata. Atunci cand mananci micul dejun este ca si cum ai aprinde scanteia in organism, se activeaza metabolismul, iar tu ai energie. Daca nu mananci, esti inca in faza de “stand by”.
Ai un birou alandala
Un birou pe care ai toate lucrurile alandala iti restrictioneaza abilitatea de a te concentra. Organizeaza-te si aranjeaza-ti hartiile pe birou ca sa ai un start pozitiv la locul de munca.
Muncesti in vacanta
Atunci cand esti in vacanta, trebuie sa fii in vacanta. Lasa mesajele si telefoanele in interes de serviciu pentru atunci cand vei fi la birou. Deconecteaza-te de la tot de inseamna job si relaxeaza-te. De-aia ai concediu. Sa te odihnesti.
Bei un pahar de vin (sau doua) inainte de culcare
Un pahar inainte de culcare pare a fi mana cereasca. Te detensionezi, de calmezi. In realitate, insa, organismul consuma mai multa energie pentru a metaboliza alcoolul. Este recomandat sa nu bei alcool cu mai putin de trei ore inainte de culcare.
Verifici e-mail-urile inainte de culcare
Lumina de la tableta, laptop sau smartphone poate tulbura ritmul circadian si poate suprima productia de melatonina, un hormon care regleaza somnul. Evita verificarea e-mail-urilor, in pat, inainte de culcare.
Bei cafea toata ziua
Daca bei cafea toata ziua ca sa poti fi mai energic, poti avea probleme serioase cu somnul. Cafeina blocheaza o substanta chimica din celule care induce somnul atunci cand se acumuleaza in organism.
Te culci tarziu in weekenduri
Nu e foarte indicat sa te culci tarziu la sfarsit de saptamana, chiar daca nu e nevoie sa te trezesti dimineata a doua zi, conform health.com. Aceste schimbari ale rutinei zilnice iti pot da peste cap programul de somn, iar luni dimineata vei fi mai obosit decat ai vrea.
Trebuie neapărat să renunţi la aceste obiceiuri obositoare pentru a reuşi să-şi revii cât mai repede.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu