duminică, 13 mai 2018

Cum previi spondiloza cervicală. Exerciţii simple pentru cei care stau mult la birou



5 mai 2018, 06:06

Orele multe petrecute la birou, obezitatea, sedentarismul sau postura incorectă sunt câteva dintre cauzele durerilor pe care le resimţim, uneori, în zona cervicală. Ce exerciţii ne pot ajuta în aceste momente, dar şi cum să prevenim spondiloza cervicală puteţi afla în articolul următor.

Ştiri pe aceeaşi temă
·        
Postura corectă, spun kinetoterapeuţii, este atitudinea care ne va feri, de-a lungul vieţii, de foarte multe neplăceri. Durerile la nivelul spatelui, dar şi la nivelul coloanei cervicale sunt adesea consecinţe ale adoptării şi menţinerii unor „poziţii vicioase“, însă situaţia se poate îmbunătăţi urmând câteva sfaturi simple.
Exerciţile pentru prevenirea spondilozei cervicale sau pentru a scăpa de tensiune şi durere în această zonă sunt uşor de efectuat, acasă sau la birou. În cele ce urmează vom aminti cinci astfel de exerciţii:

1.
Împingeţi fruntea în palme, încordând muşchii gâtului. Repetaţi de câteva ori această mişcare, menţinând preţ de 5-7 secunde;

2. Rotiţi capul uşor spre stânga, de opt ori, apoi uşor spre dreapta, tot de opt ori, făcând pauze scurte la poziţia de mijloc. Acest exerciţiu îl puteţi executa şi pentru poziţiile faţă-spate;

3. Coborâţi bărbia în piept cât de mult puteţi, după care rotiţi încet capul, spre stânga de cinci ori, apoi spre dreapta, de tot atâtea ori. Puteţi repeta exerciţiul de cinci ori;

4. Cu picioarele depărtate, ridicaţi umerii, menţinând poziţia timp de câteva secunde, după care relaxaţi muşchii. Executaţi mişcări de rotire a umerilor, mai întâi în sensul acelor de ceasornic, urmate de rotiri în sensul invers acelor de ceasornic de câte cinci ori, fără pauză.

5. Aplecaţi capul lateral, pe rând, în stânga şi în dreapta, trăgând  astfel încât urechea să se apropie cât mai mult de umăr. Mişcarea trebuie executată lent.
Deşi astfel de exerciţii sunt de mare ajutor, atitudinea cu cele mai mare şanse de a ne scăpa de neplăceri este postura corectă, spune kinetoterapeutul Elena Ţiu. În momentele în care simţim foarte tensionată această zonă iar mobilitatea se reduce, este recomandat să evităm mişcările bruşte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu