duminică, 8 iulie 2018

Incercati!



Incercati cat mai mmulte !
Medicina chinezeasca... contra batranetii.
Sa facem zilnic exercitii de  mentinere a formei. Exercitiile fizice intarzie mult procesul de imbatranire,  in special exercitiile chinezesti de  mentinere a formei, care sunt usoare  si impiedica extenuarea. De fapt, cea  mai mare parte a declinului fizic de care sufera persoanele mai varstnice  isi are radacinile nu in varsta, ci in  simpla folosire inadecvata a mintii si  trupului. Nu mai exista nicio indoiala  ca exercitiile fizice regulate reprezinta  una dintre cele mai bune cai de a  preveni si de a trata aproape toate  tipurile de boli.  Exercitiile pot energiza sistemul  imunitar, pentru a opri raspandirea  virusilor si a celulelor imbolnavite.  Dat fiind ca nu cer eforturi epuizante,  exercitiile chinezesti usoare sunt cea  mai buna forma de exersare. Ele nu au efectele secundare produse de  unele sporturi grele.
* Acumulati frecvent in gura saliva si  inghititi-o. Saliva este un fluid  corporal pretios, cu puteri magice in  tratament si intinerire. De sute de ani chinezii i-au acordat  cel mai inalt respect, cu toate ca  valoarea ei de-abia incepe sa fie  perceputa in Occident. Saliva poate  hrani creierul, ajuta la digestie,  detoxifica organismal, mareste flexibilitatea, sporeste luciul si  netezimea fetei si corpului,  stimuleaza sexualitatea si intareste  imunitatea – toate functiile care se  opun efectelor imbatranirii. Saliva, conform medicinii traditionale  chineze, este “lichidul de aur”. Inghititi regulat saliva si veti avea o  sanatate de fier!)
* Sa ne lovim usurel cu degetele  capul si urechile. Capul este cartierul  general al vietii. Daca zilnic il lovim  usor cu degetele, efectuand exercitiul  intern al lui Dharma „Bataia Tobei  Ceresti”, stimulam functionarea  mintii, imbunatatim memoria si, de  asemenea, prevenim sau amelioram  tiuitul in urechi si bolile Parkinson si Alzheimer – afectiuni care in zilele  noastre insotesc din ce in ce mai  frecvent batrane-tea.
* Sa ne trecem des degetele prin par.  Pieptanarea frecventa a parului cu  degetele goale poate stimula circulatia sangelui, dezvolta capacitatea mentala si memoria si pastreaza culoarea naturala a parului.
* Sa strangem usor din dinti de mai  multe ori pe zi. Dintii sunt alt semn  important al varstei. Pierderea dintilor  este asociata adesea cu batranetea. Pentru a-i pastra, chinezii din  vechime recomandau sa inclestam  usor dintii. Aceasta nu numai ca ii intareste si ii impiedica sa de  deterioreze prematur, ci stimuleaza si sexualitatea si forta mentala. Miscarile dintilor afecteaza nemijlocit functionarea psihica si performanta sexuala.
* Sa ne masam talpile de mai multe  ori pe zi. Exista o poveste chinezeasca despre o familie in care mai multe generatii au trait peste 100  de ani. Cand au fost intrebati care sunt secretele longevitatii lor,  membrii familiei au raspuns ca isi  masau des talpile. Talpa este locul din  care porneste meridianul rinichiului. Masarea frecventa a talpilor poate  intari forta rinichilor si ii face sa  comunice cu inima, un proces cunoscut in lucrarile clasice ale sistemului chinez de ingrijire naturala  a sanatatii sub numele shui huo ji  („apa si focul se echilibreaza intre  ele”).
* Sa contractam si sa relaxam des muschii anali si degetele picioarelor. Aceasta stimuleaza sexualitatea, qi-ul  rinichilor, functia urinara si alte functii  asociate adesea cu varsta. Daca vitalitatea sexuala scazuta si  incontinenta sunt simboluri ale imbatranirii premature, contractarea  si relaxarea ritmica a muschilor anali  si a degetelor picioarelor, efectuate  frecvent, pot intarzia procesul de  imbatranire, impiedicand aparitia acestor dereglari.
* Sa nu lasam stomacul sa se umple la nicio masa mai mult de 70-80% din capacitatea lui, chiar daca alimentatia  ne este sanatoasa. Acest principiu  intelept al vechilor chinezi este  confirmat de un experiment stiintific  recent care arata ca modalitatea cea  mai buna de a intarzia imbatranirea si  de a prelungi viata la soareci este hranirea lor sub nivelul obisnuit,  dandu-le atata hrana cat sa supravietuias-ca.  Soareci i subalimentati nu numai ca au  trait cu 35% mai mult decat cei  hraniti pe saturate, ci au fost mult  mai putin expusi la aparitia cancerului  si a altor maladii. Supraalimentarea deterioreaza stomacul, iroseste  energia si ne face sa ne simtim  ingreunati si obositi. Prin urmare, in  numele sanatatii noastre, este mai  bine sa ramanem in zona „mai putin decat ar trebui” decat in zona „mai  mult decat ar trebui”  in privinta cantitatii.
* Sa bem trei linguri de supa la  inceputul fiecarei mese si vom fi feriti  de multe probleme la batrane-te. Chinezii din vechime credeau ca acest  procedeu stimuleaza pofta de  mancare si favorizeaza digestia,  prevenind, astfel, bolile sistemului digestiv. Desigur, „trei” nu este un  numar fix. Ideea este ca trebuie sa  bem cateva guri de supa la inceputul  fiecarei mese.
* Sa bem zilnic multa apa curata. Apa este primul dintre „cele cinci elemente” si joaca un rol vital in  functionarea corecta a organismului.  Faptul ca peste 70% din greutatea corpului o reprezinta apa vorbeste de  la sine. Apa umezeste pielea, face  flexibile incheieturile, curata corpul,  ajuta digestia si defecatia si mai are multe alte functii biologice vitale.  Chiar si un mic deficit de apa ne face  sa ne simtim obositi si sa ne fie rau.
* Sa nu fumam. Fumatul contracta vasele de sange si perturba circulatia  sanguina, ducand la aparitia  prematura a ridurilor. E destul sa ne  uitam la fata fumatorilor inraiti.  Fumatul perturba, de asemenea,  functia hormonala, scazand secretia  de hormoni si influentand negativ  tiroida si intregul sistem endocrin,  ceea ce are ca rezultat accelerarea  procesului de imbatranire.
* Sa dormim intotdeauna suficient si profund. Lipsa somnului obliga corpul la eforturi suplimentare, epuizand rezervele strategice de energie, deregland circulatia sangelui si a lui qi  si slabind sistemele cerebral si  imunitar; in esenta, accelereaza procesul de imbatranire a corpului. Cand dormim, camera trebuie sa fie bine aerisita, dar curentul sau vantul  nu trebuie sa ajunga direct la noi.
* Sa petrecem zilnic mult timp in aer liber. Sa facem dupa cina o plimbare de o mila. Acestea ne asigura zilnic mult aer curat si lumina naturala de  la soare. Aerul curat si soarele sunt pentru viata ceea ce este petrolul  pentru lampi, iar in lipsa lor viata nu ar fi posibila. Chinezii din vremurile vechi credeau ca aerul curat si lumina blanda a soarelui contin energie, care ne poate  hrani plamanii, inima, creierul si  pielea, dandu-ne energie si tinerete. Cea mai simpla metoda de  prevenire a Alzheimer-ului  Cercetatorii Lawrence Katz si Mamung Rubin au descoperit ca este  necesar sa stimulam cealalta emisfera  cerebrala pentru a preintampina topirea creierului datorata rutinei (care ne scuteste de efort in  executarea unor activitati  intelectuale).  Di n anul 2000, sus numitii au creat Neurobionica care subliniaza  necesitatea efortului suplimentar  impus creierului. Sunt recomandate  niste exercitii-eforturi de biciuire a celeilalte emisfere( cea dreapta  dirijeaza miscarile partii stangi a corpului si invers)
- Puneti ceasul la mana cealalta
- Spalati dintii cu cealalta mana
- Mergeti spre casa si de acasa spre  obiectivul propus pe alt drum
- Mergeti in casa cu spatele(chinezii  faca asta zilnic in cadrul exercitiilor  efectuate in parcuri) 
- Priviti cu ochii stransi
- Priviti fotografiile  tinandu-le cu  susul in jos sau cu capul aplecat
- Stimulati cerul gurii cu arome foarte diferite
- Priviti ora ceasului in oglinda  -Miscati mausul cu cealalta mana
- Spalati- va partile intime cu cealalta  mana
- Mancati tinand tacamul in cealalta  mana
- Taiati painea cu cealalta mana
- Faceti orice alte exercitii ,conform  cu imaginatia fiecaruia, care sa contravina rutinei zilnice.
- Incepeti aceasta activitate chiar  acum, trimitand mesaj catre prieteni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu